Dostosuj Ustawienia Zgód

Korzystamy z plików cookies, aby ułatwić Ci nawigację oraz zapewnić pewne funkcje. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookies znajdziesz poniżej, pod każdą kategorią zgody.

Pliki cookies, które kategoryzujemy jako "Konieczne", są przechowywane w Twojej przeglądarce, ponieważ są niezbędne do działania podstawowych funkcji strony.... 

Zawsze aktywny

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Recenzja książki: Lean Analytics Use Data to Build a Better Startup Faster

Okładka Lean Analytics Use Data to Build a Better Startup Faster

Lean analytics jest świetnym wprowadzeniem do tego jak zabrać się za analizę danych w startupie. Odpowiada na pytania: na jakich wskaźnikach warto się skupić rozwijając produkt/startup? jaki model biznesowy wybrać? jakie poszczególne etapy przechodzi startup i na jakim wskaźniku skupić się na danym etapie? jak zadawać pytania, żeby zweryfikować swój pomysł? Jaki poziom wskaźników jest dobry? czy to, że masz konwersję na poziomie 5%, to dobrze? co tworzy dobre wskaźniki? Ponadto książka wyjaśnia czym jest AARRR, ARPU, CHURN, SaaS, UGC itd…

Niestety (dla mnie) książka nie mówi jak wycisnąć 7 poty z takich narzędzi jak Google Analytics czy Kissmetrics. Oczekiwałem informacji o tym co zrobić dalej jak już dobrze ogarniasz lejki konwersji, segmenty, zdarzenia, cele, testy A/B. Nie zmienia to jednak faktu, że jest to bardzo dobra pozycja i wręcz obowiązkowy materiał dla przyszłych startupowców.

Dla kogo jest ta książka?

  • Jest to lektura obowiązkowa dla startupowców lub młodych produkt ownerów lub każdej innej osoby, która chcę lepiej zrozumieć jak rozwijać nowe produkty/firmy w oparciu o dane ilościowe.
  • Dla UX’owca, który nie współpracował nigdy ze startupami lub nie tworzył produktów według podejścia LeanStartup.

Komu książki bym nie polecał?

  • Dla osób, które nie pracują i nie chcą rozwijać produktów w oparciu o dane.
  • Dla osób, które szukają informacji praktycznych odnośnie wykorzystania aplikacji analitycznych takich jak Kissmetrics, Google Analytics, Mixpanel.
  • Dla UX’ów, którzy pracowali już wcześniej w podejściu LeanStartup, Lean UX nie będzie zbyt odkrywczą książką ale jest dobrze napisana i pozwala poukładać w głowie wiedzę o tym jak rozwijać startup w oparciu o dane.

Książka jest dostępna w języku polskim pod tytułem „Metoda Lean Analytics. Zbuduj sukces startupu w oparciu o analizę danych„. Czytałem książkę w oryginale, więc nie wiem jak dobre jest tłumaczenie. Według mnie tytuł książki byłby lepszy gdyby przetłumaczono go dosłownie.

Dla tych którzy jeszcze nie czują czy ta książka jest dla nich polecam video prezentację Bena Yoskovitz (jednego z autorów książki) pt “Lean Analytics: How to Focus on What Matters” .


Opublikowano

w

,