Kiedy kilka miesięcy temu planowaliśmy z Adrianem Dampc organizacje Trójmiejskiej edycji World Usability Day, nie spodziewaliśmy się, że zainteresowanie trójmiejską edycją będzie aż tak duże. Wejściówki na konferencję rozeszły się w nie całe półtorej godzinny, co przy początkowych problemach z rejestracją było świetnym wynikiem.
Organizując konferencję z okazji World Usability Day chcieliśmy w trójmieście szerzyć wiedzę o użyteczności i User Experience. Głównym kryterium przy doborze prezentacji była ich wartość praktyczna oraz pokazanie czym tak naprawdę zajmuje się specjalista UX oraz, że przy jego pracy nie chodzi tylko o ładne layouty, ale o realizację potrzeb użytkowników.
Podczas konferencji mieliśmy okazję posłuchać
- Adrian Dampc i Oskar Szymczyk z wp.pl opowiedzieli o pracy nad przeprojektowaniem bloog.pl, przedstawili charakterystykę blogerów z bloog.pl oraz opisując proces redesignu od strony metodologicznej.
- Pauliny Rzymskiej z La Wonderlab, która podzieliła się wiedzą o tym jak wygląda warsztat specjalisty UX.
- Hubert Wawrzyniak z Grupy Allegro opowiedział o tym, jak wygląda łączenie UX ze Scrum’em oraz jak według jego doświadczeń powinno wyglądać to połączenie, tak by stworzyć jak najlepszy produkt.
- Ja (Adam Michalski) opowiadałem o tym, jak wygląda przykładowa ścieżka realizacji zakupów przez kupującego oraz o czym warto pamiętać podczas jej optymalizacji.
- Rafał i Jessika z Centralnego ośrodka informatycznego, którzy opowiedzieli nam o swojej pracy nad optymalizacją formularzy w urzędach – jakie napotkali problemy i jak będą wyglądały urzędowe formularze w przyszłości.
- Piotr Bucki z bucki.pro przedstawił jak z perspektywy marketingowca wygląda wykorzystanie UX w praktyce.
Czy udało nam się poszerzyć wiedzę o UX w Trójmieście? Wydaje mi się, że tak choć namacalnych efektów będziemy mogli spodziewać się zapewne dopiero w przyszłości. Jednak najważniejsze jest to, że w Trójmieście coraz więcej dzieje się w kwestii UX.
Ze swojej strony chciałbym raz jeszcze podziękować CHI Polska za patronat merytoryczny, SWPS Sopot za udostępnienie sali oraz pomoc w organizacji, Polskapresse Internet za sponsoring, UXPIN za ufundowanie nagrody w konkursie i przygotowanie świetnej imprezy dla prelegentów, Adrianowi za świetną współprace przy organizacji, wspaniałym prelegentom za to, że zgodzili się uczestniczyć i Wam dzielnym słuchaczom, którzy tak licznie przybyli w sobotnie popołudnie.
Już się nie mogę doczekać przyszłorocznej edycji, podczas której spodziewam się więcej prezentacji i warsztatów. Trzymajcie kciuki, żeby się udało:)
A dla osób, które Nowy Rok chcą rozpocząć z UX zapraszam na styczniowe spotkanie UX Book Clubu, na którym będziemy omawiać Service Design.