Jak zautomatyzować pracę z agentami AI i przepływami pracy w Zapier #EN97

TL;DR:

  • Nowy kreator promptów AI by Zapier umożliwia testowanie i budowanie promptów równocześnie, oferując także wybór różnych modeli AI i dostawców
  • Zapier Agents pozwala tworzyć elastyczne automatyzacje sterowane naturalnym językiem, umożliwiając agentom samodzielne decydowanie o użyciu narzędzi
  • Dwie nowe funkcje zarządzania – Find and Replace oraz Zmienne Globalne – ułatwiają aktualizację wielu przepływów pracy jednocześnie
  • Funkcja Call a Function umożliwia łączenie bazujących na kodzie Python przepływów pracy z istniejącymi automatyzacjami
  • Nowa Galeria Przepływów Pracy i szablony AI (w tym IT Help Desk) pozwalają szybko wdrożyć sprawdzone rozwiązania
  • Zespoły takie jak Remote.com osiągają oszczędności rzędu pół miliona dolarów rocznie dzięki AI w Help Desku
  • Według badania Microsoft, 82% liderów planuje zatrudnić agentów AI w ciągu 18 miesięcy, ale tylko 24% wdrożyło AI w całej firmie

Wprowadzenie: Zapier i orkiestracja AI

Zapier powstał z prostego przekonania: komputery powinny wykonywać więcej pracy za ludzi. Z nadejściem AI ta wizja staje się rzeczywistością. Od 2023 roku ponad milion klientów używa AI i Zapier razem do delegowania ponad 200 milionów zadań. Klienci integrują codzienne aplikacje jak HubSpot, Salesforce i Mailchimp z ChatGPT lub jedną z ponad 300 aplikacji AI dostępnych w Zapier.

Webinar pokazał, że niemal 90% pracowników Zapier używa AI codziennie w swojej pracy. Każdy zespół – od sprzedaży, przez wsparcie, marketing, po inżynierię – wykorzystuje AI do wykonywania większej ilości pracy i uwolnienia zespołów do bardziej strategicznej, kreatywnej i ludzkiej pracy.

Według badania Microsoft, 82% liderów planuje zatrudnić agentów AI w swoich firmach w ciągu najbliższych 18 miesięcy. Ale tylko 24% wdrożyło AI w całej firmie. Zapier oferuje najbardziej połączoną platformę orkiestracji AI dla wszystkich, szczególnie dla firm gotowych do wdrożenia AI już dziś. Platforma sprawia, że orkiestracja AI jest dostępna dla każdego, nie tylko dla zespołów technicznych.

Nowe funkcje AI by Zapier

Przeprojektowany kreator promptów

Noah z zespołu Workflow w Zapier zaprezentował znaczące aktualizacje AI by Zapier. Nowy wybierak aplikacji wprowadza kategorie po lewej stronie, w tym kategorię AI z szybkimi akcjami zawierającymi wcześniej napisane prompty ułatwiające rozpoczęcie pracy.

Nowy kreator promptów oferuje:

Tryby budowania – tryb niestandardowych promptów, szybkie akcje oraz wcześniejsze prompty z innych kroków AI by Zapier
Wybór modeli i dostawców – domyślnie GPT4.0 mini z kontem Zapier bez dodatkowych kosztów poza standardowymi zadaniami, wsparcie dla Gemini 2.0   flash i flashlight, możliwość używania własnych kont Anthropic, OpenAI lub Azure OpenAI
Pola wejściowe – możliwość mapowania wielu pól wejściowych dla lepszej organizacji
Ocena jakości promptu – funkcja oceniająca siłę promptu
Testowanie równoległe – możliwość testowania i budowania promptów jednocześnie w jednym miejscu

Nowa funkcja pozwala generować podgląd i otrzymywać feedback. System może poprawiać prompt i generować pola wyjściowe na podstawie feedback. Oferuje widok diff pokazujący, co zostało dodane lub zmienione, oraz możliwość przeglądania różnych wersji promptu.

Różnice między AI by Zapier a standardowymi krokami AI

Jane Zhang z zespołu marketingu produktu wyjaśniła kluczowe różnice:

AI by Zapier oferuje: • Nowy asystent kreatora promptów z gotowymi szablonami, testowaniem równoległym, inteligentnymi polami wyjściowymi, wersjami promptów i zapisanymi promptami • Możliwość używania własnego klucza API z wyborem dostawcy i modelu • Darmowy dostęp do GPT400 mini lub modeli Gemini 2 flash (Zapier płaci za klucz API, ale kroki AI by Zapier liczą się jako standardowe zadania)

Standardowy krok ChatGPT nadal przydaje się do generowania obrazów za pomocą Dall-E. Ale do standardowego tekstu lub analizy obrazów, audio czy wideo, AI by Zapier jest lepszym wyborem.

Agenci AI w Zapier

Czym są agenci AI?

Annamarie Clifton, dyrektor produktu AI i agentów w Zapier, wyjaśniła koncepcję agentów. Agenci to AI z celem, dostępem do narzędzi i umiejętnością decydowania o tym, jak używać tych narzędzi do osiągnięcia celu.

W zaprezentowanym przykładzie agent miał cel: znaleźć informacje w sieci i wskazać właściwą osobę do oznaczenia w wiadomości Slack. Dostęp do narzędzi obejmował przeszukiwanie sieci, analizę danych w tabeli Zapier i narzędzie wyszukiwania ID Slack. Umiejętnością decydowania było to, że agent przeprowadził wyszukiwanie w sieci, następnie elastycznie ustalił nazwę z analizy tabeli i zmapował pole do wyszukiwania bez wcześniej zdefiniowanej logiki.

Kiedy używać agentów, a kiedy automatyzacji

Zautomatyzowane przepływy pracy są świetne do: • Przewidywalnych, standardowych akcji • Zadań, nad którymi chcesz mieć dużą kontrolę • Używania w ten sam sposób za każdym razem • Deterministycznego działania • Tworzenia dokumentów lub wysyłania wiadomości

Agenci AI są świetni do: • Kreatywnych i złożonych zadań • Zadań wymagających intensywnych badań • Opisywania w języku naturalnym tego, co chcesz, żeby się stało • Sytuacji, gdzie agent może zdecydować, jak używać narzędzi i mapować pola w czasie rzeczywistym • Łączenia wielu zadań razem

Można łączyć agentów i przepływy pracy, aby uzyskać to, co najlepsze z obu światów – elastyczność od agenta i niezawodność od zautomatyzowanego przepływu pracy.

Nowe funkcje zarządzania przepływami pracy

Find and Replace

Kyle Morrow, menedżer produktu w Zapier, zaprezentował dwie funkcje pomagające w masowym aktualizowaniu zapów. Find and Replace pozwala: • Łatwo przeszukiwać statyczny tekst lub mapowane wartości w całym zapie • Szybko przełączać się między wystąpieniami wartości • Masowo aktualizować wartości – pojedynczo lub wszystkie naraz • Wybierać nową wartość przez wpisanie lub wybór z dostępnych opcji

Zmienne globalne

Zmienne globalne umożliwiają: • Łatwe tworzenie wartości i aktualizowanie ich w zapach – nie tylko w ramach jednego zapa • Tworzenie nowej zmiennej z nazwą i typem (np. email) • Używanie zmiennej w dowolnym miejscu w dowolnym zapie • Aktualizowanie wartości w jednym miejscu z automatyczną aktualizacją wszędzie, gdzie zmienna została użyta • Zarządzanie wartościami w różnych krokach w różnych zapach – czy to adresy email, całe wiadomości odpowiedzi, czy inne wartości

Call a Function

Noah zaprezentował możliwość wywoływania funkcji z zapa. Functions to nowy produkt Zapier oparty na kodzie, pozwalający pisać niestandardowy kod Python integrujący się z dowolną z 8000 aplikacji na Zapier.

Functions umożliwiają: • Budowanie kompletnie niezależnych przepływów pracy opartych na kodzie z własnymi wyzwalaczami • Łączenie przepływów pracy opartych na kodzie z zapami • Dostęp do bibliotek Python • Tworzenie bardziej złożonej logiki opartej na kodzie • Używanie secrets do bezpiecznego zarządzania danymi uwierzytelniającymi • Ponowne używanie w wielu zapach dla zapewnienia spójności

Funkcje można traktować jak „supernawędzone kroki kodu wielokrotnego użytku”. Funkcja jest dostępna dla użytkowników Functions w zamkniętej becie.

Dodatkowe aktualizacje

Noah przedstawił też dwie kolejne funkcje:
Używanie poprzedniego uruchomienia zapa jako przykładu wyzwalacza – możliwość wyboru „Use as Trigger sample” z wcześniejszego uruchomienia, szczególnie przydatne do rozwiązywania problemów lub edycji, gdy regularny przykład wyzwalacza może nie mieć niektórych pól
Kompleksowy test end-to-end zapa (nadchodzi w tym miesiącu) – możliwość uruchomienia kompletnego testu całego zapa przed publikacją, szczególnie przydatne przy złożonej logice lub łączeniu wielu kroków AI

Praktyczne przykłady z życia wzięte

Realne przypadki użycia

Webinar przedstawił przykłady od rzeczywistych klientów:

Ben z Contractor App wyjaśnił, że obsługują 300-600 leadów dziennie jako nowe przychodzące leady wymagające zaplanowania wyceny. Pamiętał czasy, gdy kupowali tylko 30 leadów dziennie i robił wszystko ręcznie – w poniedziałkowy poranek miał 2000 wiadomości do przerobienia. Teraz idzie to znacznie szybciej. Nadal ma zespół dwóch osób zarządzający wiadomościami tekstowymi, ale obsługują 10-20 razy większą objętość.

Jacob z Vendasta powiedział, że dzięki wdrożeniu AI do automatyzacji, szczególnie przy analizie transkrypcji rozmów, oszczędzają SDR-om około 15 minut na rozmowę, ponieważ programują kroki AI, aby skupiały się dokładnie na tym, czego potrzebują.

Galeria przepływów pracy

Danielle z zespołu marketingu produktu przedstawiła nową galerię przepływów pracy, stworzoną w odpowiedzi na pytania klientów o to, co robią inni ludzie jak oni z Zapier i AI. Galeria pozwala przeglądać według aplikacji, zespołu czy branży.

Galeria oferuje: • Wyróżnione przepływy pracy i wyselekcjonowane kolekcje dla kategorii takich jak RevOps, popularne AI, produktywność, zarządzanie wydarzeniami • Osadzony canvas pokazujący dokładne kroki każdego przepływu pracy • Opisy wpływu, problemu, który ludzie rozwiązują, jak to działa • Wskazówki od twórców • Wiele przepływów z gotowymi szablonami

Szablony

Zapier oferuje dwa typy szablonów:
Szablony agentów – jedno kliknięcie daje w pełni funkcjonującego agenta w koncie
Szablony AI workflow – wyselekcjonowana galeria szablonów AI o wysokim wpływie

Przykład szablonu podsumowującego wątki Slack rozwiązuje sytuacje, gdy wątek ma 70 wiadomości, a potrzebny jest tylko zarys. Po kliknięciu „try this template” szablon trafia bezpośrednio do konta z wszystkimi polami już zmapowanymi i gotowym promptem.

IT Help Desk – szczegółowy przykład

Szablon IT Help Desk, inspirowany przez Marcusa Sato z zespołu Remote, pokazuje imponujące metryki: • Trzyosobowy zespół IT działa jak dziesięcioosobowy • Odrzucają do 28% przychodzących zgłoszeń • Oszczędności rzędu pół miliona dolarów rocznie

Szablon działa w pełni ze Slacka, gdzie zespoły już pracują. Gdy ktoś przychodzi i zadaje pytanie, niestandardowy chatbot sprawdza, czy ma odpowiedź w bazie wiedzy. Jeśli nie ma odpowiedzi, informuje osobę i uruchamia proces triażu, tworząc zgłoszenie w systemie ticketowym jak Jira czy ClickUp.

Po rozwiązaniu problemu system analizuje wątek i zapisuje wiedzę, która została udostępniona. Następnym razem, gdy ktoś zadaje podobne pytanie („czy mogę mieć dostęp do HubSpot?”), bot zna odpowiedź: „możesz zażądać dostępu przez Okta”.

Chatbot można dostosować, modyfikując prompt. Jeden zespół zmienił prompt, żeby odpowiadał tylko linkami, bez informacji kontekstowych. Można też dodawać niestandardowe źródła wiedzy.

Porównanie modeli AI – wglądy od zespołu Zapier

Rekomendacje od ekspertów

Zespół Zapier podzielił się swoimi doświadczeniami z wyborem modeli:

Annamarie: Robi szybkie wyszukiwanie w Google „jaki jest najlepszy model do pisania kreatywnego teraz”, ponieważ sytuacja zmienia się co tydzień. Używa ChatGPT do analizy danych, generowania danych syntetycznych, generowania obrazów. Claude do pisania kreatywnego lub gdy pisze coś, co będzie konsumowane nie tylko przez nią, ale ma być skierowane do klientów lub świetna wiadomość Slack. Gemini do badań.

Danielle: Zgadza się z powyższym, dodatkowo używa deep research od OpenAI.

Noah: Często chodzi o osobiste preferencje – czy rozwiązało problem, który trzeba było rozwiązać. W zapie domyślny model GPT 400 Mini w AI by Zapier jest świetny do większości rzeczy jak wyciąganie strukturalnych danych z wolnego tekstu czy podstawowa kategoryzacja. Do bardziej zaawansowanego rozumowania może być potrzebny inny model jak O3, ale mogą być wolniejsze.

Pomocy z mapowaniem pól

Na pytanie o mapowanie pól, które może być czasochłonne, Noah odpowiedział, że duży obszar pracy to zintegrowany kopilot AI w edytorze. Im więcej kontekstu podasz, opisując dokładnie, co chcesz, żeby ten krok robił, tym lepszą robotę zrobi w mapowaniu pól. Zespół pracuje nad poprawą dokładności.

Annamarie dodała, że z agentem Zapier robi mapowanie pól w czasie rzeczywistym. Oba podejścia to potężne funkcje używające AI wszędzie w produkcie.

Informacje o planach i cenach

Dostęp do funkcji

Na pytanie o plany i ceny zespół wyjaśnił:

AI by Zapier (Noah): Dostępne dla każdego na koncie pro lub professional i wyżej. Używając połączeń dostarczanych przez Zapier (OpenAI i Google Gemini, niektóre modele), zadania kosztują jak regularne zadania bez dodatkowego kosztu.

Zapier Agents (Annamarie): Osobny dodatek z darmową warstwą dającą dostęp do niektórych aktywności miesięcznie. Aktywności to zasadniczo wszelkie akcje, wywołania narzędzi, podobnie jak zadania w zapie. Plan Pro daje więcej aktywności, Advanced jeszcze więcej.

Szablony (Danielle): Bez dodatkowego kosztu, trzeba tylko mieć odpowiedni plan bazowany na narzędziach w szablonie. Na przykład, jeśli nie ma się wystarczająco chatbotów w planie, może trzeba dodać więcej.

Pytania i odpowiedzi z webinaru

Różnice między produktami Zapier

Na pytanie o różnice między Zapier Agents a Zapier MCP, Annamarie wyjaśniła, że produkty Zapier MCP i agents to ta sama podstawowa architektura, ta sama technologia. MCP to sposób przeniesienia tego, co mogą robić agenci, do innych obszarów produktowych z tymi samymi pipeline’ami i możliwościami mapowania pól w czasie rzeczywistym.

MCP jest zaprojektowane dla deweloperów do wdrażania w aplikacjach jak Cursor, Windsurf czy Claude. Produkt Zapier Agent to pierwsza strona używająca tej samej technologii, ale skierowana do użytkownika końcowego, który chce stworzyć agenta już dziś, bez konieczności konfigurowania instancji czy hostingu.

Przyszłe funkcje

Na pytanie o funkcję zatwierdzania dla zespołów nieużywających Slacka, Noah odpowiedział, że jeszcze nie ma takiej funkcji, ale definitywnie się nad tym zastanawiają.

Ten wpis jest częścią mojej kolekcji notatek z ciekawych podcastów, webinarów i innych treści, które uważam za wartościowe i do których sam chcę wracać. Jeśli chcesz sprawdzić oryginalne źródło, znajdziesz je tutaj: How to Automate Work With AI Agents and AI Workflows in Zapier


Opublikowano

,

Komentarze

Dodaj komentarz