Redesign Gazeta.pl duże małe zmiany

Nowa odsłona gazeta.pl

W ostatnich dniach gazeta.pl zmieniła stronę główną. Zmiana wydaję się o tyle ciekawa, że oprócz zmiany w layout-cie dodatkowo doszła nowa kategoria “Najnowsze”* z najnowszymi informacjami .

Biorąc pod uwagę sposób w jaki sam przeglądam informacje na gazeta.pl, może to być całkiem fajny zabieg na zwiększenie czasu w serwisie i liczby przeczytanych artykułów.

Wcześniej jak wchodziłem na stronę główną to przechodziłem od razu do kategorii “Biznes” i przeglądałem interesujące mnie treści. Jeśli w tym samym dniu wchodziłem ponownie na serwis to przechodziłem tą samą ścieżkę tylko, żeby sprawdzić czy są jakieś nowości.

W obecnym rozwiązaniu już nie muszę zjeżdżać do kategorii “Biznes”, żeby zobaczyć nowości z kategorii “Biznes” ale mogę przejrzeć je od razu po wejściu na stronę. A co ważniejsze dla serwisu podczas przeglądania “Najnowsze” patrzę też na nowości z innych kategorii. Wcześniej prawie w ogóle nie patrzyłem na wiadomości z innych kategorii, a teraz jestem do tego “zachęcony”.

Pozostaje pytanie ile osób powiela ten schemat zachowań co Ja. Możliwe, że każda osoba, która wchodzi więcej niż raz na serwis danego dnia tak robi. Czy zmiana wyjdzie na korzyść serwisowi czas pokażę, choć jestem ciekaw skąd pomysł na taką zmianę: insight z badań? Czy może intuicja projektanta?

Oczywiście to nie jedyna zmiana. Widać, że projektanci z Agory uporządkowali architekturę informacji, zrezygnowali z kolorowego tła przy nagłówkach, które odciągało uwagę, dostosowali wygląd do obecnych trendów dzięki czemu strona zdobyła trochę oddechu i stała się bardziej przejrzysta. Treść znowu stała się najważniejszym elementem strony głównej, a wraz z kategorią „Najnowsze” uwidacznia, że w serwisie dużo się dzieje.

Jeśli chcesz zobaczyć wersję przed zmianą, to kliknij w poniższe zdjęcie:
Zrzut ekranu przedstawia starą wygląd strony gazeta.pl

* Wcześniej najnowsze wiadomości znajdowały się także na stronie w boksie z nagłówkiem “Live”, który nie zawierał listy artykułów i był mniej wyeksponowany.

  • Kosma

    Nie do końca rozumiem Twój zachwyt. Dalej, aby przeczytać coś w kategorii „Biznes” trzeba scrollować do odpowiedniego działu. Chyba, że lubisz czytać tego typu newsy: http://prntscr.com/boyjds :)

    • Adam Michalski

      Jeśli interesuję Cie tematyka np. biznesu to wchodząc drugi raz na stronę chętniej przejrzysz prawą kolumnę z nowościami zamiast zjeżdżać w dół by upewnić się czy coś nowego doszło. Przynajmniej podejrzewam, że osób wykonujących to zachowanie jest na tyle dużo, że warto jest tą część utrzymywać.

      Dodatkowo nowości działają jak podsumowanie tego co się obecnie dzieję, a jeśli skanujesz nagłówki po to, żeby znaleźć interesujący materiał to przy okazji zobaczysz jakiś tego typu clickbaity jak udostępniłaś. Patrząc na popularność tytułów, które mają wzbudzać tanią sensacje to dużo ludzi jest zainteresowana tego typu treściami. Jest to bardzo fajnie przemyślany mechanizm łączący wiedzę o użytkowniku i cele biznesu.

      Czy to ułatwia dojście do kategorii „Biznes” to nie, ale na pewno pomaga utrzymać użytkownika na stronie i podbić liczbę odsłon.